Härkäpapu ja muut kasvikset

Uutta Köylijärvellä: härkäpapu

Viljelemme myös terveellistä, proteiinipitoista härkäpapua. Se puidaan syksyllä ja kuivataan viljankuivurissa. Saattaa sisältää vähäisiä määriä viljaa.

Käyttöohje

Liota kuivattua härkäpapua yön yli. Vaihda vesi ja keitä suolatussa vedessä 45 min-1 h riippuen kuinka napakaksi tai pehmeäksi pavut haluat. Sopii muhennoksiin, keittoihin, tortilloihin, pasteijoihin, risottoihin, salaatteihin... muiden papujen tavoin. Terveellistä ja täyttävää!

Ravitsemustiedot

Härkäpapu

Määrä/

100 g

Kalorit (kcal) 88

Lipidi 0,7 g  
Tyydyttynyt rasvahappo 0,1 g  
Monityydyttymätön rasvahappo 0,3 g  
Kertatyydyttymätön rasvahappo 0,1 g  
Kolesteroli 0 mg  
Natrium 25 mg  
Kalium 332 mg  
Hiilihydraatti 18 g  
Ravintokuitu 8 g  
Sokeri 9 g  
Proteiini 8 g  
A-vitamiini 333 IU C-vitamiini 3,7 mg
Kalsium 37 mg Rauta 1,6 mg
D-vitamiini 0 IU B6-vitamiini 0,1 mg
B12-vitamiini 0 µg Magnesium 33 mg
Salaatinistutusta toukokuussa.

Viljelemme myös kesäkurpitsaa, jonka satokausi alkaa kesäkuun puolella ja kestää aina elo-syyskuuhun asti. Jäävuorisalaattia kasvatetaan kasvihuoneessa kesäkuun ajan. Avomaankurkkua kerätään kasvihuoneesta heinä-elokuun ajan. Kirsikkatomaatit kylvetään jo maaliskuussa ja satoa aletaan saada yleensä heinäkuun alussa. Seuraa ilmoittelua!